Vildmarksmässa!

Idag och imorgon hjälper pappa på vildmarksmässan i Stockholm i utbyte mot Jenny Damms film Advanced Handling ! Så det blir varken hundträning eller långpromenader det får mamma och lillasyster hjälpa till med. Och man blir verkligen helt slut efter att ha stått i en monter en hel dag + bilresa fram och tillbaka till Stockholm så nu blir det bara en hundpromenad och sedan sängen.

På träniningsfronten lägger jag mest vikt vid platsliggningar med omvänt lockande för Stinas del. Och sedan har jag insett hur kul det är att ha en hund utan en någorlunda grund till ett fotgående, så det är det som tränas med Rasmus. Och då enligt det tänk som dragits upp under min praktik, så jag ligger än så länge inte alls längre än att jag backar med honom.

Dem tre stegen är rent generellt:

1. Attityd
2. Focus
3. Position

Och då är det främst Attityden vi måste jobba med innan vi faller över mot position, märkte på en gång att han delade med sig av mycket focus helt gratis.

Jag har även köpt en ny leksak till Rasmus av fårskinn och även med ett elastisk ''snöre'', som han faktiskt kampar nästan t.o.m. bra med! :D

 Fårskinnsleksak med landhockeyboll

Så ser den ut och finns att köpa för 275kr hos webshopen på www.klickerklok.se . På webshopen kan ni även se Stina som modell för leksakerna lop tugs och fårskinnsleksak med 2 handtag ;).


Puss
/Josefine


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg-Stina! Hon passar som modell! Jag vill haaaa!! Gizmo gillade också den leksaken, men jag var osäker på om det var pga av att det inte var hans egna...

Jag tkr att det är ganska kul att stå i monter, men visst känns det som om man ska dö efteråt! ;D

Vad roligt att du börjat träna fotgående så. :)

<3

2010-03-12 @ 22:56:29
Postat av: Madeleine

Och det var ju då jag som skrev förra kommentaren. ;)

Saknar dig! <333

2010-03-12 @ 22:57:29
URL: http://madeleinehaggkvist.wordpress.com
Postat av: Emma

snacka om rivstart ;) :D hahaha <3

2010-03-16 @ 10:25:01
URL: http://eeemmatoltaltkaos.blogg.se/
Postat av: Veronica Wihman

Vilket bra deal du hade gjort med din pappa! ;)

Intressant läsning om träningen :D

Kul att rasmus tyckte om leksaken! :D

puss! <3

2010-03-19 @ 12:14:26
URL: http://wihman.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0