Tränings update !

Hejsan :)

Nu har jag varit hemma i Västerås i nästan en vecka. Har hunnit träffa mormor och lilla valpen, moster o lillkusin, familjen och igår träffade jag Emma och Sara. Lite senare idag blir shopping med Lisa också !

Igår så råkade tyvärr mormors valp utför en olycka ''/ Han klämde tassen i ytterdörren, vilket ledde till operation på strömsholm och de tvingades operera bort en trampdyna. Usch det måste varit smärtfyllt för lilla Harry. Nu måste dom åka in till djurkliniken varje dag för kontroll. Och det är dessvärre inte ens klart att han kommer kunna springa osv. och leva ett full normalt liv efter det här... Och han som är en valp med så härlig attityd! Kamplust och mycket fart, jag som ville träna agility med honom i framtiden. Men självklart kan en hund få ett härligt liv även utan agilityplan, jag hoppas att det slutar så bra som möjligt!

På träningsfronten är det fortfarande hårdträning på platsliggningar för Stinas del. Och vi har även börjat blanda in träning utav rutan efter att jag fick koner utav mamma i Söndags. Jag går iväg till en grusplan vid Önsta IP ca 30 minuter bort och tränar med båda hundarna. Perfekt! Jag ska dit alldeles snart med har jag tänkt, innan det bär av ner mot stan.  Rasmus tränar vidare på lek, fotgående och koncentration, och wow vad han imponerar på mig! :D
Stinas ruta behöver få mer tankekraft framåt från hennes del, så det är det som tränas främst. Och jag försöker komma på vilken leksak som är lättast att kasta för mig... Så att hon inte hinner blicka bak fullt så mycket. Men idag ska även gå tillbaka många steg och ta med targeten, tror det behövs! Platsliggningarna däremot har hittills fungerat jätte bra. God belöning och omvänt lockande verkar vara ett passande koncept för henne :).

Puss
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hoppas Harry blir bra snart!

Härligt att det går så bra med träningen av båda hundarna :D

<3<3<3

2010-03-17 @ 12:33:43
URL: http://madeleinehaggkvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0