Praktik hos klickerklok !

Sent igår kväll kom jag hem från min praktik hos klickerklok (www.klickerklok.se) och jag har bott hos Fanny och Thomas i drygt 10 dagar. Jag är även delat dessa dagar med Frida Hedström och hennes Isländska fårhund Ayla.

Om jag skulle sammanfatta den här tiden med ett ord skulle ordet defenitivt vara motivationshöjande för det är främst vad det har varit, och det är verkligen någonting som jag även har varit i behov av att få. Så just nu så känner jag mig verkligen riktigt sugen på att komma igång ordentligt med hundträningen igen.

Dagarna har varit fullspäckade med allt från fårskötsel till främst massvis med hundträning. Vi har bl.a. varit i ridhus för agilityträning vid tre tillfällen och två gånger i AH - hallen i Karlskoga. Sen så kom Vappu och hade privatlektion för Fanny och Thomas kring hoppteknik nu i Måndags och då var jag och Frida med som åhörare. Väldigt intressant ! I Tisdags testade jag och Stina på tre stycken utav övningarna i ridhus, med Fanny som tittade på hur det såg ut. Och det syntes ganska snabbt att Stinas problem främst är att samla ihop sig inför ett hopp och det ska vi se till att träna vidare på.

Sedan har jag och Stina även hunnit med och valla vid två tillfällen med Fanny och Thomas hjälp. Jag har verkligen fått smak för det igen och det vore kul att hitta något ställe kring Forshaga där vi kan träna vidare. Stina är ännu inte helt tänd på fåren men det börjar bli bättre och bättre. Och hon samarbetar bra med mig, även fast jag klantar till det en hel del. Nästa träningsbit kommer nog främst bli fösträning.


Stina smyger mot fåren.






Fannys bordercollie Squid endast 17 månader gammal men kommer bli en riktig höjdare på vallning tillsammans med sin matte! Dem fyra översta bilderna har snälla Frida tagit.


Fast träffa på fåren fick hon göra varje dag när det var dags för mat både på morgonen och kvällen. Här är det hon och Ayla som står och spanar genom grinden. Och ibland fick hon hjälpa med lite små saker som att hålla fåren borta när vi körde in skottkärran med mat m.m.

Jag och Frida bodde alla tio dagar med hundarna ute i deras gäststuga. Fast alla måltider fick vi äta tillsammans med dem inne i huset.



Såhär såg gäststugan ut. Stina tyckte att bästa sovstället var under min säng !


Deras hus! Som ligger på landet utanför Fjugesta som är en liten ort ca 30 min från Örebro.

Nu i helgen fick vi delta som observatörer vid deras Shapingkurs vilket var väldigt intressant. Mycket att tänka, men också mycket bra lärdomar inför vidare träning.

Men nu är jag hemma i Västerås igen för drygt en vecka. Nästa Fredag åker jag och Stina tillbaka till Forshaga igen. Jag började tiden här hemma med att åka längdskidor med Rasmus och Stina imorse. Jag trodde att Rasmus skulle ha svårt att hålla Stinas tempo, och visst drog han inte hela tiden men han sprang på som sjutton! Duktig springerpojke!

Puss
/ Josefine

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad roligt att du fått så mkt motivation!

Klart du ska hitta får i Forshaga. Stina ser otroligt proffsig ut på bilderna!

Du får visa allt du lärt dig ang vallning och hoppteknik, känner att jag har STORA brister i kunskap där. ;)

Vad duktig du är som har bloggat flera gånger nu! <3

2010-03-11 @ 15:28:48
URL: http://madeleinehaggkvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0