Vallning i Norberg

Har alltså varit uppe i Norberg och vallat hela dagen i ett fårhus, var så trött när jag kom hem att jag bestämde mig för att skippa agility ridhusträningen, Stina är också helt utslagen för den delen. Väldigt sällan som hon är det, ärligt sagt så är det skönt ;D!

Vi tränade alltså för Peter idag och jag känner att jag lärt mig massa smått och gott, äntligen så ser jag med mina egna ögon vart jag vill ha min hund, när hon arbetar rätt osv. känns så bra att äntligen fatta, vallning är verkligen en sport som man inte bara kan göra, man måste även förstå och nu börjar det äntligen släppa.

Vi tränade ''4 pass'' under dagen och första passet var mest ett peppningspass, sedan så körde vi mycket jag sköter min halva och du din och även fösning ''ifrån mig'' alltså att hon ska flytta fåren bort från oss utan att jag står där mitt bland dem eller egentligen hjälper henne överhuvudtaget utöver lägganden och beröm.

Gulay tog lite bilder med min kamera när vi körde, min lilla tioåriga fotograf ;) hihi. Sedan så tog jag kort på lammungarna, de som syns på bilderna är 1 vecka gamla och söta som socker, det fanns även några som bara var någon och några dagar gamla, gulli gulligt!















Askra... hon är helt klart en av världens sötaste bordercollies!
Blir dessutom så glad över att Stinas osäkerhet mot andra hundar närstan är som bortblåst, hon reste tillsammans med Askra i bagageluckan både till och från träningen och inte minsta ord till varandra sa de.







Är jätte nöjd med Stinas prestation under dagen! Ååå jag bara älskar att hon får mig så nöjd! Älskade prinsses stina<3

Familjen har varit snäll och passat mitt älskade spanielbus under dagen.

Över till Spanska plugg, sedan ska jag till ica och köpa godis, jag är så godis sugen! Sen så blir kvällsmys och en varm dusch.

Ha det bra!
puss o kram
/josefine & stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0