Snö!

Igår fick jag världens vårkänslor, men det var tydligen helt fel av mig eftersom att det idag har snöat några timmar och nu ligger det ca 2 dm nysnö ute. Fast det är faktiskt ganska mysigt :), det är iallafall väldigt ljust ute nu när snön är så orörd, det kändes nästan som om det vore en lampa tänd utomhus i vår trädgård nyss när jag var ute hos kaninen.

Idag har jag iaf laddat in mobilbilderna ifrån idre några av de kommer här:







Stina har på den senaste tiden börjar få såpass bra självförtroende med andra hundar att hon leker lite grann, Ayla vart Stina tokkär i och de lekte vid de tillfället som jag tog korten (filmade oxå men eftersom det är en mobilfilm lyckas jag inte få upp den i bloggen...) runt 15min intensivt, utan paus ;D, dessutom så leker Stina gärna snällt nu och en stor del av vallningstendenserna av andra hundar har försvunnit, vilket är väldigt skönt! Fast om vovven är i hennes storlek eller större vill hon helst hoppa över buset... då blir det lite för läskigt fast mindre hundar tycker hon är väldigt roligt! :)


Djup snö var det (snön ser inte ens djup ut på bilden... hon lyckades hamna uppe på den), och i denna lössnö tvingade jag Stina att leta rätt på Fridas stjärtlapp, det var lite jobbigt sa Stina som vid första skicket åtminstone försökte (hon hoppade som en studsboll och tyckte att matte var lite sjuk i huvudet...), stjärtlappen låg dessutom under snön så hur sjutton skulle hon få vind på den :P, men efter lite hjälp hitta hon den :)!






Dom är så gulliga när de ligger tättintill och gosar. Hundbästisar :D!

Hundarna får ligga med oss i bilen när vi åker på familje semester eftersom hela bagage utrymmet går åt till packning...


Rasmus kommer gärna och kollar läget med matte ;D<3

Som slutkläm omkring idre klämmer jag till med en mening som jag kan säga med riktigt dalmåls dialekt (jag har tränat) Jag har haft det 'gör' bra uppe i idre!

Puss o kram
/josefine


Kommentarer
Postat av: emma

du fick verkligen till dialekten där!! :D<33

2009-03-03 @ 08:08:47
URL: http://eeemmatoltaltkaos.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha, du är bäst <3 och grattis till 'all' snö :-) kram <3

2009-03-03 @ 12:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0