Gaaaaaaaaaaaaahhhhhhh...

... jag har filmat mig själv idag och alla lydnadsklass 1 moment. Och jag är inte nöjd. Perfektonist? Kanske. Men jag är så sjukt nervös just nu och då blir man det (perfektonist alltså). Men grejen med Stina är att inga moment någonsin blir snygga hemma, eftersom stina tycker att det inte finns någon spänning i att utföra lydnadsmoment i en helt vanlig tråkig miljö. Stina är (vilket jag inte tänker klaga på) mer den typen som vill ha publik och en ny miljö, det går hon igång på och då blir det så sjukt snyggt. Dessvärre är jag ganska så duktig på att sabba saker när det finns andra människor runt omkring... hehe.. stackars min lilla vovve.

Men jag har bestämt mig för att jag tänker påverka det jag kan påverka på tävling = t.ex. inga dubbelkommandon p.g.a konstiga kroppsvridningar, säga kommando då att det hörs, säga ''sitt'' (OBS! Endast när jag ska säga det, jag vill inte säga sitt när jag ska säga ligg eller något liknande!) och inte ''iiiiitt''. Okej, nu ska jag inte grubbla mer, jag och Stina ska ge vad vi kan i tävlingsförhållandet det är trotts allt lydnadstävlings debut för oss båda. Men ändå gaaah, hur kan jag vara så här nervös mer än en vecka innan :S?

Utöver det har Emma varit rasmus markeringsgubbe idag! Tack för hjälpen. Kom på efter att det var dumt att träna det direkt efter en lång prommis, eftersom han var trött. Vilket resulterade i att det inte gick så bra som man skulle kunna hoppats på men vi avslutade i alla fall med en riktig snygg en. Sedan gjorde emma ett uppletande åt Stina, tack för det med! Stina jobbade som sjutton, och jag är faktiskt väldigt nöjd. Trots att Emma (som inte håller på med hundar men är en ängel och hjälper mig ändå) tyckte att det var kallt om fingrarna att stå och vänta :P

Emma och jag åt faktiskt smotthie (jag råkade ha i typ 1 dl socker, äckligt!) och emma som är laktos intolernat tog en frukt dryck. Sedan tittade vi på min favvo rulle, john tucker must die. Emma tyckte inte om den dock.

Nu ska jag äta våfflor, för ni har väl inte glömt vilken dag det är!?

Ha det bra!
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä?!?!?!?!?! Säg ite att det är våffeldagen idag ??, helvete xD

2009-03-25 @ 20:07:37
Postat av: Madeleine

Våffeldagen? Jo det hade jag glömt ;P

2009-03-26 @ 08:39:46
URL: http://madillly.blogtown.se
Postat av: emma

våffeldagen! :D varsegod!

2009-03-26 @ 12:57:54
URL: http://eeemmatoltaltkaos.blogg.se/
Postat av: Lisa H

du måste ju få henne att kunna lydnadsmomenten i alla miljöer, men jag tror att de är bra att du blir så nervös så långt innan för då blir hon van att du är nervös både på träningen och på tävlingen :D

2009-03-26 @ 21:17:59
Postat av: Lisa H

du måste ju få henne att kunna lydnadsmomenten i alla miljöer, men jag tror att de är bra att du blir så nervös så långt innan för då blir hon van att du är nervös både på träningen och på tävlingen :D

2009-03-26 @ 21:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0